Kärleksnovell - 2

Avskedet
Att veta att ens största kärlek ska åka bort är inte lätt. Trots efter den här terminen har jag försökt förtränga bort den starka kärleken som brinner för dig, men när tankarna kommer på annat är det inte kul längre. Idag är det sista dagen jag kommer se dig, kanske hela livet, kanske inte. Eftersom det är på grund av dig jag byter skola och även om du kommer tillbaka i nian så kommer vi aldrig träffas mera. Det kanske är bäst så, vem vet. Jag menar det får oss en chans att gå vidare med mitt/våra liv.


Egentligen ville jag inte gå till skolan, men jag måste det är ju dessutom den sista dagen i sjuan! Att ens klara av att sitta bredvid dig i klassrummet är nog ett stort steg för mig idag. Jag tar på mig mina svarta jeans och min vita blus, utsläppt hår. Du har såklart din rutiga, fina, underbara skjorta på dig tillsammans med dina svarta jeans. Det är typsikt dig att också sen ha dina jeans uppvikta och sen höga strumpor! Haha ..

Helt ärligt trodde jag du skulle bara igga mig hela dagen, typ kolla på mig och sen när jag kollar tillbaka tittar du ner igen, som vanligt. Men så blev det inte. När vi hade varit i renströmmen och niorna hållt sina tal, utanför renströmmen när alla säger hejdå till varandra. Mitt ute där bland 450 elever kommer du fram till just mig. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag kunde knappt andas att du verkligen kom fram till mig, som inte ens svarat på mina meddelanden på facebook.

Du bara stod där och såg djupt in i mina ögon, det var som att du var inuti min själ. Till slut gick du lite närmare och gav mig en kram, sen viskade du i mitt öra ”Hejdå”. Jag visste inte vad jag skulle göra, men sen ropade någon till dig och du gick iväg. Jag bara stod där och kände tårarna rinna, att få en kram och känna din härliga hy, och lukt och sen är det slut! Varför, varför var du tvungen att göra det så svårt för mig!


Bloggen kommer att handla om namnet eller mitt favoritcitat som jag använder rätt mycket i mitt liv just nu "The end of love". Citatet menar väldigt mycket, hur man ska förstå sig själv och övervinna kärleken på ett annat sätt. Här får ni läsa hur det går för mig och "slutet på kärleken", även mina noveller. Bloggen drivs anonymt.


Kommentarer
Postat av: A N G E L I K A ♡

Asså shit , jag ryser! Börja som författare?

2013-01-25 @ 16:39:21
URL: http://toocoldtoohappen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback