Kärleksnovell - 1

Första dagen i skolan
Egentligen skulle jag ha bytt skola men eftersom jag blev tillsammans med dig så blev det inte så. Anledningen till att jag skulle byta var ju såklart för att jag tänkte att jag aldrig skulle få dig. Men fel hade jag en vacker sommardag blev det ändring på det.

Ingen av mina kompisar visste om att jag och du var tillsammans, så alla trodde att jag skulle byta skola. Men fel har de! På morgonen när jag gått av 119 går jag alltid på 117, dels för att du sitter där och för att jag inte orkar gå till skolan. Du har sparat en plats till mig bredvid honom så jag sätter mig där och ger honom en kram och en puss på munnen. Det hade gått 3 dagar sen jag träffade honom sist så idag efter skolan skulle vi ses. När vi går av bussen går vi tillsammans till skolan och där skulle jag möta min kompis som alltid i cafét. Vi går hand i hand och när min kompis får se på oss ger hon mig en såndär blick som bara hon kan ge.

Sen går du till dina kompisar eftersom han inte träffat dom på 1,5 år. Min kompis går direkt fram och kramar mig, men innan jag hinner säga ”hej” säger hon ”Men Du! Vad är det här, som du inte berättat för mig”. ”Haha! Anledningen till att jag inte har kunnat vara med dig på några dagar”, säger jag och skrattar lite försiktigt. Sen ger jag dig en blick vi ses på samlingen och då går han iväg med sina kompisar.

När vi kommer till klassrummet så sätter jag mig på min plats bredvid dig och alla kommer fram till mig och kramar mig ”Haha du! Du ska ju inte byta, haha din lögnare.” Säger en av mina kompisar. En annan, är såklart den första som frågar varför. ”Jag kan berätta sen, eller så lär du märka” säger jag till henne och ger henne en liten mystisk blick.

Under samlingen ser en av mina kompisar att jag pratar ”ovanligt” mycket med dig, och hon ger mig mystiska blickar hela tiden som hon brukar göra. Sen skrattar jag till lite och en av dina kompisar blänger på dig, och han mimar ”Vi är tillsammans”. Han skriker ”VA” rakt upp i luften och våran lärare undrar vad som är fel. ”DOM ÄR TILLSAMMANS!” säger han rakt ut i luften. Alla kollar på oss och alla säger ”VA OMG! GUD VAD KUL!” ♥


Bloggen kommer att handla om namnet eller mitt favoritcitat som jag använder rätt mycket i mitt liv just nu "The end of love". Citatet menar väldigt mycket, hur man ska förstå sig själv och övervinna kärleken på ett annat sätt. Här får ni läsa hur det går för mig och "slutet på kärleken", även mina noveller. Bloggen drivs anonymt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback